Algemene voorwaarden

zakelijke Argos Tankpas en EV-laadpas

Laatst gewijzigd op: 1 juni 2025

  • 1 – Definities Aanvraagformulier: het (elektronische) “Aanvraagformulier Zakelijke Argos Tankpas en EV-laadpas” zoals door Argos wordt gebruikt voor de aanvraag van één of meer Tankpas(sen) en/of EV-Laadpas door een Klant; Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden;
  • Argos: VARO Energy Retail B.V., een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, statutair gevestigd en kantoorhoudende te Rotterdam aan de Wilhelminakade 919, 3072 AP, geregistreerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 24149357;
  • Argos Tankpas Portaal: Digitaal portaal waar de Klant en/of Houder transacties kan bekijken, persoonlijke gegevens kan wijzigen en facturen kan bekijken. De Klant en/of Houder kan het Argos Tankpas Portaal bereiken door in te loggen op tankpas.argos.nl;
  • E-invoicing: facturen in elektronisch formaat;
  • Elektrisch Voertuig: een wegvoertuig dat volledig of gedeeltelijk wordt aangedreven door een elektromotor welke gebruik maakt van elektriciteit die op enigerlei wijze wordt opgeslagen en welke oplaadbaar is door gebruik van een Laadpaal;
  • EV-badges: een type EV-laadpas in de vorm van een sleutelhanger welke door Argos is verstrekt die toegang biedt tot het gebruik van één of meer Laadpalen;
  • EV-laadpas: door Argos verstrekte chip en/of magneetkaart(en) of sleutelhanger (EV-badge), geschikt gemaakt voor het gebruik als betaalmiddel voor Laadsessie(s) van Elektrische Voertuigen bij een Laadpaal in het Laadpalen Netwerk. EV-laadpas omvat ook EV-badge;
  • Houder: de natuurlijke persoon die door de Klant is aangewezen als rechtmatige houder van een Tankpas en/of EV-laadpas;
  • Kaartlezer: het apparaat aan de binnen- of buitenzijde van het Servicestation en/of op een Laadpaal, waarmee een Tankpas en/of EV-laadpas kan worden uitgelezen;
  • Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die één of meerdere Tankpassen en/of EV-laadpassen aanvraagt of heeft aangevraagd;
  • Laadpaal: voorziening(en) waar de Klant het Elektrisch Voertuig kan opladen door gebruik van de EV-Laadpas en de Laadsessies ook kan stoppen of afbreken;
  • Laadpalen Netwerk: verzameling van Laadpalen die toegankelijk zijn voor Klanten middels de EV-laadpassen. Voor een compleet en actueel overzicht van Laadpalen download u de Argos Tankpas app;
  • Laadsessie: de periode waarin het Elektrisch Voertuig is aangesloten op een Laadpaal, welke wordt gestart of gestopt middels gebruik van een EV-Laadpas;
  • Overeenkomst: de overeenkomst tussen de Klant en Argos voor het gebruik van één of meer Tankpas(sen) en/of EV-laadpassen, waarop de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn. De overeenkomst komt eerst tot stand door cumulatief: (i) het door de Klant invullen van het Aanvraagformulier en ter beschikking te stellen aan Argos; (ii) het verzenden van een bericht aan de Klant door Argos waaruit blijkt dat de Klant wordt aanvaardt; (iii) hetzij (a) de Klant aanvaardt de bevestiging van registratie van de zakelijke SEPA-machtiging, hetzij (b) indien een SEPA-machtiging niet wordt afgegeven, de Klant de overeengekomen alternatieve betaalmethode bevestigt; en (iv) het door Argos aan de Klant ter beschikking stellen van één of meerdere Tankpassen en/of EV-laadpassen;
  • Overmacht: elke omstandigheid die de nakoming van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, verhindert en die buiten de redelijke macht van de getroffen partij ligt. Hieronder vallen (niet-limitatief): natuurrampen, (landelijke) storingen in telecommunicatie- of datanetwerken, stakingen, overheidsmaatregelen, oorlog, terrorisme, pandemieën, grootschalige IT-storingen, cyberaanvallen en andere onvoorziene gebeurtenissen die de normale uitvoering van de overeenkomst onmogelijk of onredelijk bezwarend maken. Verder wordt onder overmacht verstaan ieder verstoring of beperking die ontstaat in de verwerking van tank- of laadtransacties via Kaartlezers en E-invoicing;
  • PIN-code: het geheime persoonlijke identificatienummer dat bij een bepaalde Tankpas hoort;
  • Producten en Diensten: brandstoffen, carwash en autogebonden artikelen. Argos bepaalt naar eigen inzicht welke brandstoffen, diensten en artikelen hieronder vallen en behoudt zich het recht voor het assortiment te wijzigen;
  • Servicestation: een tankstation dat wordt geëxploiteerd onder de handelsnaam en/of de merknaam van Argos, alsmede andere aangesloten tankstations;
  • Tankkaart Privacy Beleid: het privacybeleid dat Argos voert ter waarborging van de persoonsgegevens die Argos verwerkt ten aanzien van de Klant en Houder in de context van de Tankpas;
  • Tankpas: door Argos verstrekte chip en/of magneetkaart, geschikt gemaakt voor het gebruik als betaalmiddel voor brandstoffen en aanverwante producten en/of diensten bij de Servicestations die hebben aangegeven betaling door middel van deze chip en/of magneetkaart te accepteren. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald of uit de context anders volgt, worden woorden in het enkelvoud geacht mede het meervoud te omvatten en omgekeerd. Verwijzingen naar personen en partijen omvatten tevens hun rechtsopvolgers, gemachtigden en vertegenwoordigers.
  • Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden 2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de Tankpas en/of de EV-laadpas, alsmede op de Overeenkomst die in dat kader tussen de Klant en Argos is gesloten of nog zal worden gesloten.
  • 2.2. Bepalingen die afwijken van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien en voor zover zij uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen tussen de Klant en Argos.
  • 2.3. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden niet geldig is, blijven deze Algemene Voorwaarden voor het overige van kracht. In dat geval zullen partijen overleggen over de inhoud van een nieuwe bepaling die de inhoud van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert.
  • 2.3. Argos is te allen tijde gerechtigd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of te beëindigen. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden zullen de Klant tijdig worden medegedeeld en worden gepubliceerd op www.argos.nl. Indien de Klant na wijziging van de Algemene Voorwaarden de Tankpas en/of EV-laadpas blijft gebruiken, wordt de Klant geacht te hebben ingestemd met de wijzigingen.
  • Artikel 3 – Aanvraag en gebruik tankpas en EV-laadpas 3.1. Om in aanmerking te komen voor één of meer Tankpassen en/of EV-laadpassen geldt de volgende procedure: – het Aanvraagformulier dient volledig ingevuld te worden, inclusief het uploaden van (i) een recente (niet ouder dan zes maanden) kopie uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel en (ii) een kopie bankafschrift (niet ouder dan één maand); en – na ontvangst van het volledige ingevulde Aanvraagformulier, zal Argos de businessto- business SEPA-machtigingsformulieren opmaken en aan de Klant toesturen ter ondertekening. Argos behoudt zich het recht voor om, voorafgaand aan acceptatie van de Klant, een kredietwaardigheidscheck te verrichten. De Klant is verplicht Argos direct te informeren over wijzigingen in bedrijfsgegevens.
  • 3.2. Bij aanvaarding van de Klant door Argos wordt, zoals vermeld op het Aanvraagformulier, één of meerdere Tankpas(sen) en/of EV-laadpas( sen) ter beschikking gesteld aan de Klant.
  • 3.3. De Tankpas en EV-laadpas en de op de Tankpas en EV-laadpas verwerkte (elektronische) gegevens zijn en blijven eigendom van Argos.
  • 3.4. De Tankpas is geldig tot de vervaldatum, tenzij de Overeenkomst voor de vervaldatum wordt opgezegd of beëindigd op grond van artikel 9 of artikel 10. De EV-laadpas is geldig totdat de Overeenkomst is opgezegd of beëindigd op grond van artikel 9 of 10.
  • 3.5. Wijzigingen in de gegevens, vermeld op het Aanvraagformulier, zullen door de Klant onmiddellijk schriftelijk worden doorgegeven aan Argos via klantenservice@varoenergy.com, bij gebreke waarvan Argos het recht heeft de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen zonder gehouden te zijn tot schadevergoeding jegens de Klant.
  • 3.6. De Tankpas en EV-laadpas dienen met de grootst mogelijke zorg te worden bewaard door de Houder. De Klant staat er jegens Argos voor in dat iedere Tankpas en EV-laadpas uitsluitend wordt gebruikt door de Houder zoals vermeld op het Aanvraagformulier. Voor de Tankpas en EV-laadpas geldt tevens dat ze uitsluitend kunnen worden gebruikt voor de voertuigen met de kentekens zoals vermeld op het Aanvraagformulier. De Tankpas en de EV-laadpas mogen niet in voertuigen achter worden gelaten.
  • 3.7. Een Tankpas wordt verstrekt met een geheime PIN-code. Per Tankpas wordt één PIN-code verstrekt. De Klant garandeert Argos dat de PIN-code slechts bekend is en blijft bij de rechtmatige Houder(s) van de desbetreffende Tankpas. De Klant staat er jegens Argos voor in dat de Tankpas en de PIN-code met de grootst mogelijke zorg en separaat worden bewaard. Dit houdt onder meer in: – dat de Tankpas nimmer in het betreffende voertuig wordt achtergelaten dan wel ter beschikking wordt gesteld aan een ander dan de Houder; – dat de Klant en de Houder van de Tankpas de grootst mogelijke zorg betrachten voor de geheimhouding van de PIN-code. De PIN-code mag slechts bekend worden gemaakt aan de rechtmatige Houder van de Tankpas; – dat de Klant of Houder van de Tankpas de schriftelijke kennisgeving van de PIN-code vernietigt na kennisneming daarvan. De EV-laadpas wordt zonder PIN-code verstrekt.
  • 3.8. De Klant zal redelijke maatregelen treffen om te voorkomen dat de Tankpas en/of EV-laadpas wordt nagemaakt of aangepast, in welke vorm dan ook.
  • 3.9. Argos stelt de bestedingslimiet voor de Tankpas vast, welke limiet de Klant niet mag overschrijden. Argos is te allen tijde gerechtigd de bestedingslimiet te wijzigen dan wel te beperken, bijvoorbeeld indien de financiële positie van de Klant daartoe aanleiding geeft.
  • Artikel 4 – Producten en diensten 4.1. De Tankpas kan worden gebruikt voor aankoop van alle aangeboden Producten en Diensten die worden aangeboden door de Servicestations waar betaling met een Tankpas wordt geaccepteerd.
  • 4.2. De EV-laadpas kan uitsluitend worden gebruikt voor het opladen van Elektrische Voertuigen. Het opladen van Elektrische Voertuigen kan bij Laadpalen waar betaling met een EV-laadpas wordt geaccepteerd.
  • Artikel 5 – EV-laadpastarieven 5.1. Voor het gebruik van de EV-laadpas, gelden vastgestelde tarieven. De tarieven zijn terug te vinden op het Aanmeldformulier en op onze website (www.argos.nl). De tarieven kunnen bestaan uit de volgende bedragen: – een eenmalig bedrag, bijvoorbeeld aansluitkosten of activatiekosten; – een bedrag dat de Klant periodiek betaalt, vaak per maand; – vergoedingen voor het gebruik van de Laadpaal, bijvoorbeeld een starttarief of een tarief per kWh. Voor het gebruik van de Tankpas worden geen extra kosten in rekening gebracht. 5.2. De EV-laadpastarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de consumentenprijsindex (CPI).
  • Artikel 6 – Facturering, betaling en kosten 6.1. De door de Klant en/of de Houder van een Tankpas en/of EV-laadpas afgenomen Producten en Diensten worden door Argos periodiek gefactureerd dan wel automatisch geïncasseerd ten laste van de Klant op basis van de op het moment van afname geldende prijzen op het Servicestation of voor de Laadpaal waar de desbetreffende transactie heeft plaatsgevonden. Indien de Klant en/of Houder gebruik maakt van zowel een Tankpas als een EV-laadpas, dan zal Argos voor de met de Tankpas en de EV-laadpas afgenomen Producten en Diensten één verzamelfactuur opstellen. De factuur is opgesteld in euro’s en is gespecificeerd per transactie. De door de Kaartlezer vastgelegde gegevens leveren volledig bewijs op ten aanzien van de met de desbetreffende Tankpas en/of EV-laadpas gedane transacties, behoudens door de Klant te leveren tegenbewijs.
  • 6.2. De Klant machtigt Argos door ondertekening van een SEPA-machtiging onherroepelijk en onvoorwaardelijk tot automatische incasso van alle door de Klant verschuldigde bedragen. Eventuele kosten van de incasso, waaronder bancaire transactiekosten, zijn voor rekening van de Klant.
  • 6.3. Indien automatische incasso niet mogelijk is, of de Klant geen zakelijke bankrekening heeft, is de Klant verplicht het factuurbedrag binnen vijf (5) werkdagen na factuurdatum handmatig te voldoen via bankoverschrijving of een door Argos geaccepteerde betaalmethode. Eventuele transactiekosten verbonden aan alternatieve betaalmethoden (zoals betaling via creditcard) kunnen aan de Klant worden doorberekend.
  • 6.4. Indien de Klant een factuur dan wel enig deel daarvan betwist, zal zij Argos hierover binnen vijf (5) kalenderdagen na ontvangst van de betreffende factuur informeren met de mededeling van de reden voor de betwisting. Het niet-bestreden deel van de factuur zal door de Klant betaald worden. Alle in rekening gebrachte bedragen welke niet binnen vijf (5) kalenderdagen na ontvangst van de factuur zijn betwist worden als vaststaand en opeisbaar beschouwd.
  • 6.5. Argos heeft het recht om, indien automatische incasso niet mogelijk blijkt ofwel indien de Klant overgaat tot stornering, haar vordering op de Klant te vermeerderen met de wettelijke handelsrente, alsmede met eventuele gerechtelijke en/of buitengerechtelijke incassokosten. Iedere betaling door de Klant strekt achtereenvolgens tot betaling van de verschuldigde rente en kosten en daarna tot betaling van de hoofdsom.
  • 6.6. De Klant is verantwoordelijk voor (i) de werking van en toegang tot het door hem opgegeven e-mailadres en (ii) het tijdig verstrekken aan Argos van de juiste gegevens, benodigd voor de facturering aan de Klant, waaronder, indien van toepassing, het desbetreffende btw-nummer.
  • 6.7. De Klant is verantwoordelijk voor nakoming van de op hem van toepassing zijnde wet- en regelgeving, zoals belastingwetgeving en de wettelijke administratie- en bewaarplicht.
  • 6.8. Argos verstrekt de Klant uitsluitend facturen in elektronisch formaat middels E-invoicing.
  • 6.9. De elektronische facturen zijn beschikbaar in het online Argos Tankpas Portaal. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het offline opslaan van de elektronische factuur in elektronische vorm ten behoeve van zijn administratie en dat uitsluitend geautoriseerde personen toegang hebben tot het Argos Tankpas Portaal. Argos kan de permanente beschikbaarheid of foutloze werking van het Argos Tankpas Portaal niet garanderen. Argos is gerechtigd om het Argos Tankpas Portaal (gedeeltelijk) buiten gebruik te stellen voor preventief, correctief of adaptief onderhoud. Tijdelijke onderbrekingen of storingen – onder meer als gevolg van storingen in telecom-, netwerk- of cloudvoorzieningen van derden – vormen geen tekortkoming van Argos en laten de exoneraties van artikel 11 onverlet.
  • 6.10. Voor alle tijdens de looptijd verrichte transacties kan Argos ook na beëindiging van de Overeenkomst nog facturen sturen. Bij te late betaling is de Klant van rechtswege in verzuim en wordt de wettelijke (handels)rente in rekening gebracht.
  • 6.11 Indien de Klant gebruik maakt van de Tankpas of EV-laadpas op Servicestations buiten Nederland, kunnen op de levering van Producten en Diensten afwijkende lokale btw-tarieven, accijnzen of andere heffingen van toepassing zijn. Deze worden door Argos overeenkomstig de toepasselijke wetgeving in rekening gebracht en gespecificeerd op de factuur. De Klant is verplicht alle fiscale gegevens, waaronder een geldig buitenlands btw-nummer, tijdig aan Argos te verstrekken indien dit vereist is voor correcte verwerking. Argos aanvaardt geen aansprakelijkheid voor fiscale gevolgen van door de Klant onjuist of onvolledig verstrekte informatie.
  • Artikel 7 – Verlies, diefstal, misbruik 7.1. Diefstal, verlies of (vermoedelijk) misbruik van de Tankpas en/of EV-laadpas dient door de Klant of de Houder onmiddellijk en ongeacht het tijdstip van ontdekken van de diefstal, het verlies en/of het misbruik, direct te worden aangegeven bij de politie, en tijdens kantooruren aan Argos (telefoonnummer 088-1007222), onder vermelding van het nummer van de desbetreffende Tankpas en/of EV-laadpas en de naam van de Houder van de Tankpas en/of EV-laadpas. De melding dient zo spoedig mogelijk per aangetekend schrijven te worden bevestigd aan Argos, onder toezending van een kopie van het proces- verbaal van aangifte. Een vervangende Tankpas en/of EV-laadpas kan separaat schriftelijk worden aangevraagd. De Klant en/of Houder kan de Tankpas ook zelf blokkeren via tankpas. argos.nl en direct een nieuwe Tankpas aanvragen. Voor EV-laadpassen is dit niet mogelijk.
  • 7.2. Indien de Klant gegronde redenen heeft om aan te nemen dat (i) de pincode van de Tankpas bekend is geworden bij een derde, en/of (ii) een derde de beschikking heeft gekregen over een duplicaat van de Tankpas en/of EV-laadpas, is de Klant verplicht Argos hiervan onverwijld en schriftelijk in kennis te stellen, onder vermelding van de reden voor dit vermoeden. Transacties die na het ontstaan van dit vermoeden en vóór de melding aan Argos worden verricht met de betreffende pas(sen), komen volledig voor rekening en risico van de Klant.
  • 7.3. Argos zal zich inspannen om de Tankpas en/of EV-laadpas na een melding als bedoeld in artikel 7.1 of 7.2 zo spoedig mogelijk te blokkeren. De Klant informeert de Houder onverwijld na de blokkering over de genomen maatregel.
  • 7.4. De Klant is tot de werkdag, volgend op de werkdag waarop de schriftelijke melding door Argos is ontvangen, volledig aansprakelijk voor elke transactie die met de Tankpas en/of EV-laadpas of een duplicaat van de Tankpas en/of EV-laadpas is uitgevoerd na of als gevolg van verlies, diefstal of misbruik. Indien na melding blijkt dat de Klant (één van) de verplichtingen, genoemd in artikel 3.6 en 3.7 niet of onvoldoende is nagekomen, is hij tevens aansprakelijk voor iedere transactie met de Tankpas en/of EV-laadpas of een duplicaat van de Tankpas en/of EV-laadpas uitgevoerd tussen het tijdstip van melding en het tijdstip van blokkering door Argos. De uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid zoals opgenomen in artikel 11 zijn in alle gevallen onverkort van toepassing.
  • 7.5. De Klant vrijwaart Argos voor schade als gevolg van ongeoorloofd gebruik indien en voor zover dit voortvloeit uit nalatigheid van de Klant.
  • 7.6. Argos heeft te allen tijde het recht de Tankpas en/of EV-laadpas zonder opgaaf van reden te blokkeren, zonder in dat geval gehouden te zijn tot enigerlei vorm van schadevergoeding aan de Klant.
  • 7.7. Argos kan voor elke nieuwe of vernieuwde Tankpas en/of EV-laadpas een bedrag bij de Klant in rekening brengen als vergoeding voor de kosten.
  • Artikel 8 – Vernietiging tankpas en EV-laadpas 8.1. Indien de Tankpas en/of EV-laadpas niet meer bij de Houder in bezit of gebruik is of ingeval van beëindiging van de Overeenkomst is de Klant gehouden de Tankpas en/of EV-laadpas onbruikbaar te maken zodat verder gebruik onmogelijk wordt gemaakt. De klant dient zorg te dragen voor verantwoorde afvoer van de onbruikbaar gemaakte Tankpas en/of EV-Laadpas.
  • Artikel 9 – Wijzigingen van de overeenkomst en tussentijdse opzegging 9.1. Argos kan de Overeenkomst en de afgesproken tarieven in de zin van artikel 5 (EV-LAADPASTARIEVEN) te allen tijde wijzigen. Wijzigingen worden minimaal 1 maand van tevoren medegedeeld aan de Klant.
  • 9.2. Indien Argos de Overeenkomst of de tarieven in de zin van artikel 5 (EV-LAADPASTARIEVEN) wijzigt en de Klant is het niet eens met de wijziging(en), dan kan de Klant de Overeenkomst kosteloos schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de wijziging ingaat. De opzegging moet voor de ingangsdatum van de wijziging door Argos zijn ontvangen. De Klant kan de Overeenkomst niet opzeggen, indien; – De wijziging geen gevolgen heeft voor de Klant of in het voordeel van de Klant is; – De Klant de wijziging kan weigeren; – Argos de wijziging bij het sluiten van de Overeenkomst met de Klant is overeengekomen. Bijvoorbeeld een periodieke aanpassing van de tarieven aan de inflatie; – De wijziging noodzakelijk is vanwege een bepaling van dwingend recht of voortvloeit uit een wettelijk voorschrift, overheidsinstructie of bindend bevel van een bevoegde autoriteit.
  • Artikel 10 – Opzeggen of beëindiging 10.1. Partijen zijn te allen tijde gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen. De Tankpas kan per direct opgezegd worden. Voor de EV-laadpas geldt een opzegtermijn van één maand. De EV-badge dient retour te worden gestuurd naar het onderstaande adres: Varo Energy Retail B.V. Wilhelminakade 919 3072 AP Rotterdam t.a.v. Klantenservice
  • 10.2. Onverminderd alle overige rechten waaronder het recht op schadevergoeding, heeft Argos het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn aan de Klant indien: I. Argos gegronde reden heeft om aan te nemen dat sprake is van onrechtmatig gebruik of misbruik van de Tankpas en/of EV-laadpas ten aanzien waarvan de Overeenkomst is aangegaan. Van een gegronde reden is in elk geval, maar niet uitsluitend, sprake bij afwijkend gebruik van de Tankpas en/of EV-laadpas ten opzichte van het eerdere gebruik daarvan; II. de Klant enige verplichting, voortvloeiend uit de Overeenkomst en de op de Overeenkomst van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden, niet of onvolledig nakomt, alsmede bij in gebreke blijven met betaling van facturen waarvan de krediettermijn is verstreken en de Klant na een schriftelijke aanmaning van Argos om zijn verplichting(en) alsnog na te komen, na 7 kalenderdagen in gebreke blijft; III. de Klant in surséance van betaling of faillissement komt te verkeren, een aanvraag of verzoek tot surséance dan wel faillissement daaronder mede begrepen IV. de Klant gedurende meer dan twee maanden geen gebruik heeft gemaakt van de Tankpas en/of EV-laadpas; V. zich de situatie voordoet als omschreven in artikel 3.5; of VI. zich de situatie voordoet als omschreven in artikel 13.
  • 10.3. In geval er van een in 10.2 genoemde situatie sprake is, worden alle vorderingen van Argos op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
  • 10.4. De beëindiging of opzegging van deze Overeenkomst laat onverlet de betalingsverplichtingen van de Klant met betrekking tot transacties die vóór of op de datum van beëindiging zijn verricht. Eventuele (na)facturering van dergelijke transacties kan ook plaatsvinden na beëindiging of opzegging van de Overeenkomst, waarna de Klant gehouden is binnen de overeengekomen betalingstermijn te voldoen. Eventuele in gebreke blijven van de Klant in dezen geeft Argos het recht de nodige (incasso)maatregelen te treffen en alle daarmee verbonden kosten op de Klant te verhalen.
  • Artikel 11 – Aansprakelijkheid Argos 11.1. Argos is, behoudens opzet of grove schuld, niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade (waaronder gevolgschade, winstderving en gemiste besparingen).
  • 11.2. Behoudens opzet of grove schuld en slechts voor zover en indien Argos ondanks het bepaalde in artikel 11.1 toch jegens de Klant aansprakelijk wordt gehouden, is die aansprakelijkheid beperkt tot ten hoogste het verschil tussen het bedrag dat aan de Klant gefactureerd zou zijn indien de Kaartlezer en/of de Tankpas en/of EV-laadpas wel had gefunctioneerd en het bedrag dat de Klant of de Houder heeft moeten betalen nu de Kaartlezer en/of de Tankpas en/of EV-laadpas niet functioneerde.
  • 11.3. Argos is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het handelen en/of nalaten van een Servicestation en/of Laadpaal met betrekking tot de levering van de Producten en Diensten waarvoor de Klant en/of Houder met gebruikmaking van Tankpas en/of EV-laadpas heeft betaald. Geschillen met betrekking tot de levering van de Producten en Diensten dient de Klant en/of Houder met het betreffende Servicestation en/of Laadpaal eigenaar te beslechten.
  • 11.4. Behoudens opzet of grove schuld van Argos is Argos niet aansprakelijk voor: (i) verlies of onbevoegde openbaarmaking van gegevens die zijn verwerkt of toegankelijk via het Argos Tankpas Portaal, en/of (ii) vertraging of onbeschikbaarheid van transactiedata in het Argos Tankpas Portaal.
  • 11.5. In alle gevallen vervalt de aansprakelijkheid van Argos als niet binnen 12 maanden na bekendheid met de aansprakelijkheidsscheppende gebeurtenis de vordering schriftelijk wordt ingediend bij Argos door de Klant.
  • Artikel 12 – Overmacht 12.1. De Klant noch Argos is aansprakelijk voor een contractuele tekortkoming indien deze is veroorzaakt door Overmacht.
  • 12.2. In het geval de Overeenkomst niet kan worden uitgevoerd als gevolg van Overmacht aan de zijde van Argos, heeft Argos het recht om de Overeenkomst op te schorten voor een maximale periode van 6 maanden of om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder gehouden te zijn tot het betalen van enige vergoeding aan de Klant. Ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van de Klant voor reeds verwerkte transacties en/of reeds geleverde Producten en Diensten onverlet.
  • Artikel 13 – Zekerheidsstelling 13.1. Argos heeft te allen tijde het recht om van de Klant enigerlei vorm van zekerheidstelling te verlangen. Indien de Klant hiermee niet akkoord gaat, heeft Argos het recht om de Overeenkomst alsdan niet te accepteren of met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder gehouden te zijn enigerlei vorm van schadevergoeding te voldoen aan de Klant.
  • Artikel 14 – Indeplaatsstelling 14.1. Argos heeft het recht voor de uitvoering van deze Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst een ander in haar plaats te stellen respectievelijk haar rechten en verplichtingen uit deze Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst aan een ander over te dragen, die dan in haar plaats contractant wordt. Argos zal de Klant hierover informeren.
  • Artikel 15 – Persoonsgegevens 15.1. Argos kan in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst persoonsgegevens van de Klant en de Houder verwerken. Argos zal alleen de persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met de vereisten van de geldende weten regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, in het bijzonder de algemene verordening gegevensbescherming 2016/679. Het door Argos gehanteerde Tankkaart Privacy Beleid is te vinden op https: //www.argos.nl/privacybeleid-varo-energy/.
  • 15.2. De Klant staat ervoor in dat alle aan Argos verstrekte gegevens zijn verkregen, verwerkt en verstrekt overeenkomstig de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming. In het bijzonder verklaart de Klant dat zij het Tankkaart Privacy Beleid zal verstrekken aan haar Houders.
  • Artikel 16 – Toepasselijk recht en geschillen 16.1. Op deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst die dienaangaande is of wordt afgesloten tussen de Klant en Argos is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Rotterdam.